Starten als kwaliteitsmedewerker: wat nu?

In deze driedaagse opleiding gaan we samen met startende kwaliteitscoördinatoren op pad en geven we hen de nodige handvaten om hun jobinhoud aan het begin van hun loopbaan te leren kennen, zodat zij met een plan van aanpak naar hun eigen voorziening kunnen terugkeren. We vertrekken vanuit de echte basis en definiëren gezamenlijk termen zoals kwaliteit, PDCA, de rollen en  verantwoordelijkheden van een kwaliteitsmedewerker,... Naast de theoretische benadering zullen vooral praktisch thema’s aan bod komen.

 

Dag 1 staat in het teken van ‘Plannen en Doen’: Hoe definieer ik kwaliteit? Wie zijn de stakeholders? Welke communicatiefora kan ik gebruiken? Hoe werk ik naar een sterke kick-off van kwaliteit(sbeleid) in eigen huis? 

 

Dag 2 schakelen we door naar 'Controle en actie". Hoe bouw ik een sterk participatief controle- en opvolgingsmechanisme (indicatoren, audits, bevragingen) op binnen mijn organisatie? 

 

Op dag 3 bespreken we jullie huiswerkopdracht en verkennen we samen de implicaties van de wetgeving op de kwaliteitswerking van de organisatie en onszelf als kwaliteitsmedewerker. We zetten de soms wat complexe wetgeving omzetten naar praktische to do’s voor het werkveld

Doelgroep: beginnende kwaliteitsmedewerkers

Praktisch: 

  • 3 dagen van 9.00 tot 17.00 uur

  • ​Geplande data: ​​​

    • 24 september, 7 en 15 oktober 2021 - locatie: Gent

    • 22 oktober, 9 en 26 november 2021 - locatie: Antwerpen
       

Kostprijs: € 595,- (excl. btw)