'Een verhelderende blik op een uitdagende rol. Inhoudelijk sterk, gestructureerd, practise- based.' Dave Vanderbeke, OLV Gasthuis

'Interessant, deels wel gekende theorieën/modellen maar deze dan omgezet in praktijk vanuit verschillende oogpunten en ervaringen.' Anoniem

Starten als kwaliteitsmedewerker: wat nu?
 nov

In deze driedaagse opleiding gaan we samen met startende kwaliteitscoördinatoren op pad en geven we hen de nodige handvaten om hun jobinhoud aan het begin van hun loopbaan te leren kennen, zodat zij met een plan van aanpak naar hun eigen voorziening kunnen terugkeren. We vertrekken vanuit de echte basis en definiëren gezamenlijk termen zoals kwaliteit, PDCA, de rollen en  verantwoordelijkheden van een kwaliteitsmedewerker,... Naast de theoretische benadering zullen vooral praktisch thema’s aan bod komen.

 

Dag 1 staat in het teken van ‘Plannen en Doen’: Hoe definieer ik kwaliteit? Wie zijn de stakeholders? Welke communicatiefora kan ik gebruiken? Hoe werk ik naar een sterke kick-off van kwaliteit(sbeleid) in eigen huis?  Wat is mijn rol als kwaliteitscoördinator?

 

Dag 2 schakelen we door naar 'Controle en actie". Hoe bouw ik een sterk participatief controle- en opvolgingsmechanisme (indicatoren, audits, bevragingen) op binnen mijn organisatie? 

 

Op dag 3 bespreken we jullie huiswerkopdracht en verkennen we samen de implicaties van de wetgeving op de kwaliteitswerking van de organisatie en onszelf als kwaliteitsmedewerker. We zetten de soms wat complexe wetgeving omzetten naar praktische to do’s voor het werkveld. Daarna gaan we aan de slag met hoe borg je een verandering in je organisatie en hoe krijg je iedereen mee in het werkveld. 

Doelgroep: beginnende kwaliteitsmedewerkers

Praktisch: 

  • 3 dagen van 9.00 tot 17.00 uur

  • ​Geplande data: ​​​​

    • 9 en 18 november, 2 december 2021 - locatie: Gent
       

Kostprijs: € 595,- (excl. btw)

'Erkenning voor het werk, herkenbaar, een kans om ervaring uit te wisselen.' Sam Aerts, GGZ Philippus Neri Waas en Dender